dimarts, 14 de setembre del 2010

INFORME SOBRE ELS TRASTORNS DE L'APRENENTATGE

A cada aula almenys dos alumnes pateixen trastorns específics de l'aprenentatge. Són trastorns que fan que el nen que els pateixen, tot i tenir una intel·ligència normal, tinguin grans dificultats per assolir un aprenentatge concret: en el cas de la dislèxia, tenen dificultats per llegir; en el cas del trastorn de dèficit i atenció per hiperactivitat, per controlar la seva conducta; en el cas de la discalcúlia, dificultat per fer càlculs...

Aquests infants tenen moltes probabilitats de fracassar a l'escola si no són diagnosticats precoçment i tractats a l'escola d'una manera diferenciada. No es tracta de rebaixar els continguts que han d'assimilar sinó d'adaptar els procediments perquè els assoleixin. En el cas dels dislèxics, es tracta d'optar per fer-los proves orals o no tenir tant en compte l'ortografia en un exàmen. En el cas dels hiperactius, es tracta de fer-los seure a primera fila, donar-los les preguntes d'un examen d'una en una...

Això és el que defensen un grup de neuròlegs de l'Hospital Sant Joan de Déu que han elaborat un informe sobre aquesta qüestió. Crec que val la pena donar-li una ullada. En aquest informe els autors proposen altres mesures d'intervenció, algunes de molt concretes i d'altres més generals, per combatre el fracàs escolar. A Espanya hi ha un 30% de fracàs escolar, el doble que la mitjana d'Europa!


Us podeu descarregar l'informe íntegre entrant a la web de l'Observatori de la Infància i l'Adolescència Faros, un observatori que ha impulsat l'hospital per recollir i generar coneixement de qualitat sobre temes de salut infantil d'interès. En aquesta web trobareu altres informes interessants, com un d'accidents infantils; recomanacions sobre videojocs, una secció de contes de l'àvia i informació sobre salut infantil d'interès per a les famílies etc.